Een veilig schoolbegin voor alle scholen!

Is het je ook al opgevallen dat er één school niet goed gemarkeerd is, ondanks de ligging aan twee zeer drukke wegen? Zowel de Vrije Basisschool als De Regenboogschool zijn duidelijk herkenbaar met octopussen of schildpadden, om op die manier extra aandacht te vragen van de automobilisten.

GBS Het Klaverbos, afdeling Hoofdboslaan inbegrepen, heeft echter geen enkele van deze markeringen. Nochtans draagt deze school eveneens het label van octopusschool. De school beschikt over drie in- en uitgangen: kant Jan Sanderslaan, kant Kerkeneinde en Kleidaallaan. Vooral de laatste twee zijn zeer drukke banen, aangezien het beide toegangswegen zijn in tot onze gemeente.

We vinden het dan ook ontzettend jammer dat de gemeente het niet nodig vindt om hier meer aandacht aan te besteden. Een flexibele zone 30 is niet voldoende, temeer omdat heel wat automobilisten de snelheidsbeperking al te vaak aan hun laars lappen.

Birgit De bondt - lijsttrekster