Heraanleg gemeenteplaats

Het door het huidige bestuur aangestelde studiebureau, heeft de plannen voor de heraanleg van de gemeenteplaats klaar. Er zijn voorlopig twee versies. De plannen werden voorgesteld aan de bewoners die ook hun opmerkingen en bedenkingen konden geven. Ook wij gingen een kijkje nemen en hadden toch enkele bedenkingen.

We vinden het super dat er een plekje voor kinderen werd voorzien. Wat we minder vinden is de inplanting aan het wakerbekken en vlak bij de parkeerplaatsen. Er zijn ook geen sanitaire voorzieningen. Waar ga je heen als de horecazaken gesloten zijn? Wildplassen?

Ook vroegen we ons af welke speeltuigen er voorzien worden. Er worden ook parkeerplaatsen voor kort parkeren (15 min.) overwogen. Werd hierover naar de mening van de handelaars gevraagd? Ook over de inplanting van de gehandicaptenparkeerplaatsen hadden we onze bedenkingen. Net zoals over de trapjes die voorzien zijn om naar het groene gedeelte te gaan. Is deze 'ingang' geschikt voor mindervaliden?

De flow van het gebogen plan geeft het een zekere dynamiek maar is dit haalbaar bij 50 km per uur? Of gaat er gekeken worden naar het invoeren van een zone 30? We zijn benieuwd wat jullie er van vinden. Laat het ons gerust weten via [email protected].

Greet Jacops