Kleuteronderwijs is belangrijk!

Al meermaals werd aangetoond dat kleuteronderwijs een belangrijke rol speelt in de verdere schoolloopbaan van kinderen. Kleuters die van in het begin voldoende aanwezig zijn, lopen later minder risico op achterstand. Als je in je gemeente een leuke buurtschool hebt met een tof team van leerkrachten, dan doet het veel plezier als geïnvesteerd wordt in dit schooltje en er een grondige renovatie wordt doorgevoerd.

Het wijkschooltje De Boskabouters (afdeling van GBS Het Klaverbos) kreeg een grondige facelift: alle klasjes werden vernieuwd en zijn ruimer, er werd nieuwe elektriciteit en verwarming geplaatst. Ook de indeling werd wat herschikt zodat ook de polyvalenteruimte groter werd. Maar bovenal is er splinternieuw sanitair op kleutermaat geïnstalleerd (zie foto). En dit allemaal dankzij intensief werk van onze gemeentediensten.

Ben je dus op zoek naar een kleuterschool bij jou in de buurt waar er meer dan genoeg ruimte is om te spelen, te leren en op te groeien met super gemotiveerde en enthousiaste leerkrachten, denk dan zeker eens aan De Boskabouters in de Hoofdboslaan. Meer info op: www.hetklaverbos.be.

Birgit De Bondt