Ook schrik als het regent?

In Hemiksem worden we geconfronteerd met ernstige problemen wanneer de hemelsluizen open gaan en de riolering het water niet kan slikken. Ik spreek uit eigen ervaring, je wenst dit niemand toe. ’s Nachts de brandweer moeten bellen om de kelder leeg te laten pompen, buren die helpen om de woonkamer watervrij te maken,… Het zijn dingen die normaal gezien niet mogen gebeuren als er een goede afwatering is en als de grachten goed onderhouden worden. En daar knelt nu net in De Vaerenvelden het schoentje.

De groene zone die werd aangelegd, wordt niet onderhouden, niet door onze groendienst noch door de eigenaar. Een mooi stukje groen waar door het plaatsen van een speeltuintje zo veel gezinnen zouden kunnen genieten. Een mooie locatie waar wandelaars even kunnen rusten en genieten. Maar er is geen controle en dus geen onderhoud dus geef eerlijk toe: zou jij hier op een bankje in het groen willen zitten? Birgit De Bondt.