Open VLD Hemiksem lanceert 12 suggesties voor Hemiksem.

“Heel deze corona-periode is voor niemand makkelijk.”: begint gemeenteraadslid Birgit De bondt, “Veel van onze ondernemers hebben verplicht hun deuren moeten sluiten. Sportclubs zien hun seizoen plots stoppen. Evenementen, eetfestijnen, schoolfeesten… moeten afgelast worden wat tot financieel verlies leidt ook bij onze clubs en verenigingen.” Het gemeentebestuur heeft al enkele initiatieven genomen om inwoners, ondernemers... te steunen. Open Vld Hemiksem steunt al deze initiatieven maar denkt dat er vanuit het bestuur nog meer kan gedaan worden. Daarom komt Open VLD Hemiksem dan ook met hun “12 suggesties voor Hemiksem.” Een deel van deze 12 suggesties zijn om nu uit te voeren nog tijdens deze coronocrisis, de anderen zijn om de impact van de crisis op te vangen. “Zo vragen we het gemeentebestuur om een lokale variant van “#geefereenlaptop” te lanceren binnen onze Hemiksemse bedrijven en ondernemers om een laptop/tablet te schenken of te sponseren aan een Hemiksems kind dat momenteel niet over een laptop beschikt om aan pré-teaching te doen.” vertelt ondervoorzitster Greet Jacops. “Ook willen we de solidariteit die er nu is ondersteunen”: gaat De bondt verder. “We willen een lokaal platform om vrijwilligers te matchen aan lokale noden en willen de gemeente volhangen met boodschappen van hoop.” Voor na de coronacrisis vraagt Open VLD om diegene die geleden hebben onder de crisis te ondersteunen. Open VLD vraagt hier om verenigingen en clubs extra subsidies te geven of geen erfpacht te innen voor een bepaalde periode. Lokale ondernemers wil Open Vld steunen door bij elke ‘Hallo Hemiksem’ een H-bon van €5 te steken die men dan kan in ruilen bij een lokale handelaar. Je kan alle 12 suggestie nalezen op de Facebook-pagina van Open VLD Hemiksem: https://www.facebook.com/openvldhemiksem