Oppositiepartij Open Vld Hemiksem lanceert opnieuw 3 voorstellen tijdens komende gemeenteraad.

Zo stelt de partij voor om de fietsoversteekplaats in de Assestraat rood te verven om op die manier automobilisten attent te maken op het feit dat er daar fietsers in het verkeer zijn. “De Assestraat is een straat die veel gebruikt wordt door fietsers en schoolgaande kinderen.” gaat vervangend gemeenteraadslid Flor Keveryn verder. “Verder is het er op woensdagen erg druk omwille van de omleiding voor de wekelijkse markt. In afwachting van de heraanleg van de Gemeenteplaats vragen we voor een eenvoudige oplossing.” De partij is er van overtuigd dat de verkeersveiligheid zal toenemen door deze kleine ingreep uit te voeren. Daarnaast stelt de partij voor om de afstapjes aan voetpaden, voorzien voor rolstoelgebruikers, personen met een rollator... blauw te verven naar analogie met de parkeerplaatsen voor gehandicapten. Het derde voorstel focust op de ondersteuning van de lokale handelaars. “We zijn blij dat onze inwoners de oproep om lokaal te winkelen opvolgen.” vertelt De bondt. “Dit zorgt echter soms wel voor wachtrijen, buiten aan onze handelaars.” De afgelopen maanden was buiten wachten niet zo erg maar nu begint het weer om te slaan. Daarom stelt Open Vld Hemiksem voor dat de gemeente ‘wachtparaplu’s’, met daarop bijvoorbeeld het logo van Helemaal Hemiksem, aanbiedt die de lokale handelaars kunnen uitlenen aan wachtenden in de rij. Eens de klant aan de beurt is, wordt de paraplu opnieuw aan de handelaar overhandigd. “Dit lijkt ons een ideaal project om samen met de middenstandsraad aan te pakken.” stelt ondervoorzitster Greet Jacops. “Omwille van de lockdown en de geldende coronamaatregelen lijkt het weinig realistisch dat de jaarlijkse eindejaarsactie in zijn normale format kan doorgaan. Dit biedt een alternatief om onze handelaars te ondersteunen.”