Sneeuw- en ijsvrij maken van openbare plaatsen!

Beste Gemeentebestuur,

Graag willen wij u melden dat onder andere de parking aan Antwerpsestraat deze ochtend spekglad was. De dikke laag sneeuw van de afgelopen dagen die niet geruimd is geweest maar wel plat is gereden door auto's was uiteraard na een deel dooi en vries lekker aangevroren. De toch wel steile oprit ter hoogte van de Charlottalei lag er dan ook erg gevaarlijk bij. Gelieve deze en ook de andere buurtparkings mee op te nemen in het strooiplan voor de komende maanden. De kans zit er namelijk in dat er nog wel eens een winterprik aan zit te komen. Het lijkt ons ook het beste om de "sneeuwruimer en pekelwagen" er een keer laten over rijden als het opnieuw zo veel sneeuwt. Door dit te doen voorkomt u net het aan vriezen van de plat getrapte of platgereden sneeuw.

Hiernaast kregen we verschillende meldingen van openbare plaatsen die er erg gevaarlijk bij lagen zoals: parking depot delux, voetpad aan depot delux, op- en afrit depot de lux, parking rusthuis, parkeerplaatsen gemeenteplaats, halte bus 1 ter hoogte van de gemeenteplaats aan bakkerij Tine, verschillende hoeken van voetpaden waar geen bebouwing is... Dat de gemeentediensten niet overal op hetzelfde moment kunnen zijn begrijpen wij zeker. Toch lijken ons de hierboven opgesomde plaatsen, plaatsen met voldoende belang om toch ook aandacht aan te geven.

Misschien dient u hierin wat creatiever te zijn in de oplossingen. Wij doen u graag enkele suggesties indien gewenst.

Verder vernamen we ook dat oa speelplaats van het Klaverbos meer weg had van een schaatsbaan dan van een speelplaats. Dit omdat er blijkbaar geen of te weinig strooizout ter beschikking was. Dit is het begin van de winter en we zullen maar denken dat deze enigszins vroege winterprik u te snel af is geweest. Wij hopen dan ook dat u er asap werk van zal maken om alle afdelingen van onze gemeentescholen te voorzien van het nodige materiaal om de speelplaatsen van onze kinderen ijs en relatief sneeuw vrij te kunnen houden.

Zo houden we samen onze gemeente veilig en ijsvrij niet?

Met vriendelijke Groeten

Open VLD Hemiksem