Spelende kinderen!

Achter de Varenstraat is de buurt in volle ontwikkeling. Rond Lelielaan en de Rietweg is bebouwing bijgekomen en ook de Wijk Varenvelden komt er aan.

Veel huizen, veel inwoners, veel kids, veel verkeer. Niet altijd een veilige situatie zo bleek al toen een kindje werd aangereden. Gelukkig zonder veel erg, deze keer.

Maar dit voorval zorgde er wel mede voor dat wij vanuit de oppositie de vraag gesteld hebben of deze buurt niet erkend kan worden als woonerf. Op die manier wordt oa. de maximum snelheid beperkt. Dit was volgens het gemeentebestuur niet mogelijk.

Ons gemeenteraadslid Birgit De bondt vroeg dan naar een alternatief om weggebruikers te wijzen op de spelende kinderen. Op haar vraag werd er dan een bord 'Spelende Kinderen' geplaatst. Hopelijk helpt dit bord om de verkeersveiligheid in deze buurt te verbeteren en houden alle weggebruikers rekening met de vele kinderen daar in de buurt. Ik volg het mee op.