Veiligheid in vraag ?

Reden voor onze fractie om hierover een gesprek aan te gaan met de burgemeester. Bekaert verhuurt namelijk zijn infrastructuur aan één van de vzw’s waaraan twee schepenen op één of andere manier verbonden zijn. Gedurende jaren huurden en gebruikten ze deze, ook in de winter. Toch raar voor iemand die aan het hoofd van de brandweer staat. De brandweer moet in dergelijke gevallen een eerlijk oordeel geven over het brandgevaar en veiligheid. Jammer voor de mensen die in het oude lokaal van de fotokring de weggeefwinkel wilden starten, voor hen is de burgemeester onverbiddelijk. Volgende keer misschien een schepen opnemen in de weggeefwinkel vzw? Wat ons met betrekking tot organisaties als Casa Blanca & Zomerbar nog het meest de wenkbrauwen doet fronsen? Dat er nu plots een niet onaardige taks moet betaald worden voor het organiseren van deze festiviteiten. Toch wel vreemd op een moment dat twee van onze schepenen die nauw bij deze activiteiten betrokken zijn er mee ophouden? Tevens zal onze gemeente bijkomend nog zo een 358.000 euro minder inkomsten ontvangen van Vlaanderen. Wie zal dat betalen? De gewone burger? We hopen van niet.