Vragen gemeenteraad februari 2023

Uitbreiding industrieel stort Umicore Herbekestraat

Umicore heeft bij de provincie een nieuwe aanvraag ingediend om het industrieel stort aan de Herbekestraat uit te breiden. Wij vragen naar de visie hierop van de milieuraad en de gemeente zelf

Putten op de Gemeenteplaats

Op de Gemeenteplaats zijn de afgelopen dagen voorbereidende werken geweest. Aan de zijde van de parking ter hoogte van de dokterspraktijk werd
een put gemaakt die momenteel gevuld is met zand. De put is echter niet volledig gevuld, gelijklopend met het rijvlak. De put zo laten tot wanneer de werken ter hoogte van de Gemeenteplaats zijn, lijkt ons niet de juiste optie.

Busroute lijn 14

Momenteel volgt Lijn 14 nog steeds een omleiding omwille van de werken ter hoogte van de Moerelei waardoor de omgeving van de Tulpenlaan, Heiligstraat al een hele periode geen buslijn meer heeft die daar langskomt. Binnenkort starten de werken aan de Asselaan en de Gemeenteplaats. We informeren naar de route die dan gevolgd zal worden. Specifiek ook tijdens de marktdagen.

Verkeersremmer Nijverheidsstraat

De verkeersremmer in de Nijverheidsstraat ligt er slecht bij. Mogelijks heeft de toename van zwaar verkeer en het openbaar vervoer een effect gehad op
deze verkeersremmer?

Digitale H-bon

Wat in Hemiksem al meermaals gevraagd is en niet mogelijk blijkt te zijn, is wél haalbaar bij de buren van Niel. Daar werd begin februari aangekondigd dat
vanaf nu hun N- €uro bon ook digitaal ter beschikking is! We informeren naar de stappen die gezet zijn in Hemiksem en of een intergemeentelijke samenwerking onderzocht is.