Gemeentebestuur keurt vraag naar overdekte fietsenstalling af.

voet. Inwoners die de moeite doen om hun kleinere verplaatsingen in en rond de gemeente te doen met de fiets, doen dan ook vaak de investering in een degelijke fiets voor zichzelf en de kinderen. Kom je echter met die fiets naar een gemeentelijk gebouw en het regent dan heb je pech. Je – vaak dure- fiets moet onbeschermd tegen de natuurelementen buiten staan. In het kader daarvan had Open VLD-raadslid Birgit de Bondt een agendapunt ingediend met betrekking tot het overdekken van de fietsenstallingen aan enkele gemeentelijke gebouwen met name: het administratief centrum, depot Deluxe (bv. ter hoogte van de BKO en de muziekschool), WZC De Hoge Cluysse en het sportcomplex. De volledige oppositie steunde de Open VLD-fractie in hun vraag. Jammer genoeg werd het agendapunt weggestemd door de voltallige meerderheid. Bevoegd schepen, Jenne Meyvis (CD&V- Groen) haalt als reden aan dat het niet mogelijk is om op deze plaatsen een overdekte fietsenstalling te voorzien en er momenteel geen ruimte is binnen de begroting om in te gaan op deze vraag. Fractieleidster Birgit de Bondt (Open VLD Hemiksem) zegt: “ Het is volgens Open VLD Hemiksem perfect mogelijk om op elk van deze locaties overdekte fietsenstallingen te voorzien. Op elk van deze locaties is reeds een bestaande fietsenstalling! Ze moet enkel overdekt worden. Wij betreuren het dat de meerderheid niet de moeite doet om te bekijken of men dit toch niet kan inpassen in de huidige begroting. Ik zal dus in detail de begroting van volgend jaar bestuderen om er zeker van te zijn dat er dan wel budgetten voorzien worden om aan onze vraag tegemoet te komen.”