Na de H-bon voor alle inwoners pleit oppositiepartij Open VLD Hemiksem nu voor een ‘na- vergaderbon’ als extra stimulans naar de lokale horeca toe.

“Onlangs is fase 3 van de exitstrategie ingegaan en is ook onze lokale horeca na een periode van 3 maanden opnieuw kunnen opengaan.”: begint gemeenteraadslid Birgit De bondt, “De afgelopen maanden zijn zeker ook voor hen enorm moeilijk geweest. In verschillende andere gemeenten worden er vanuit het gemeentebestuur allerlei creatieve acties opgezet om de lokale horeca die uiterst noodzakelijke boost te geven. In Hemiksem blijft het, wat ons betreft op dat vlak te stil.” Daarom lanceert de partij opnieuw enkele voorstellen op de komende gemeenteraad. Zo pleit Open Vld Hemiksem voor een ‘na-vergaderbon’. Deze bon zou vanuit het gemeentebestuur uitgedeeld worden aan de verenigingen van Hemiksem die aangesloten zijn bij één van de adviesraden. “Op die manier willen we én onze verenigingen stimuleren om een corona-proof activiteitenaanbod uit te werken én tegelijkertijd onze lokale horeca ondersteunen”: gaat ondervoorzitster Greet Jacops verder. Lokale verenigingen zouden deze bon dan kunnen gebruiken om na hun bestuursvergaderingen of na een activiteit bij de lokale horeca na te praten. “Vanuit de Vlaamse overheid worden er, door bevoegd minister Bart Somers (Open VLD), allerlei extra subsidies ter beschikking gesteld van de lokale besturen, mogelijks kan een deel hiervan gebruikt worden om uitvoering te geven aan dit voorstel.”: besluit De bondt. Een overzicht van alle ingediende voorstellen van de Open VLD-fractie kan u vinden op hun Facebookpagina: https://www.facebook.com/openvldhemiksem